неделя, 17 февруари 2008 г.

И все пак сватбата е близо

И все пак сватбата е близо

Братя,

Като не беше при мене разрязаната книга да ви пиша чрез нея, то ще дадете доверие на думите на приносящия, каквото ви каже. Той се познава с вашия Д. Пеев, среден на бой, червени мустаци, сиви очи, бял в лице, в говоренето си е бързорек. Той нарочно е отправен до София да разбере точно станалите работи и да мине при вас и да ви разкаже, та същото да явите и на другите м. к-тети и ги насърчите да вървят напред в предприятието, без да губят куража си. [Трябва] да събират пари за оръжие и пр., защото сватбата е близо. Отивам на мястото, за да се определи вече денят.

Аз имах писмо от председателя на Ц. к-т, в което ми каза да дам глас за революция. Но аз взвех това писмо за неразбрано и не дадох глас, защото гледам по някои страни още нямат известие, пък откъм чисто оръжие нямаме никъде нищо.

Сега вече всички местни к-ти търсят средства за пари, [едни] ще продават стока, други ще вдигат с лихва и скоро-скоро всеки местен к-т да събере парите си. И с първо писмо като се поискат, каквото внесат, това и ще бъде. Явете на всички местни комитети да бързат и колкото вече могат да съберат пари, да са готови, че после [и] два дена да искат някои си да внесат пари, [ще] е късно и за тях няма [да има] оръжие.

На приносящия забележете и вие точно, както са станали работите около вас, той ще ги отнесе в другите окръжни центрове, които пък ще разнесат тая работа по своите околности.

Изпращам ви една разрязана книга от окръжния център, та когато има нещо да ви се пише или вие да пишете, чрез тая книга ще правите споразумения за всичко. Без нея нито едно писмо няма да се взима за истинско...

Приносящият ще ви каже да доде заедно с него Д. Пеев или друг някой от вас в Ловеч. И там като додат, никому няма да казват, че аз ще премина през там. Казал съм на приносящия какво ще прави, като отиде в Ловеч. Гледайте да отиде с него Д. Пеев, че като пристигнат в Ловеч, Д. Пеев тутакси да ме потърси. Той знае мястото ми [в коя къща слизам]. Ако ли ме няма още, той да яви на оная къща, че ида, та да са известени. Пък Д. Пеев да излиза сутринта рано или вечер на края на Ловеч. Той знае на кое място...

Братски [ви] поздравявам и целувам всички куражлии членове.

Аслан Дервиш Кърджала

Левски до окръжния център в с. Голям извор (Тетевенско),
към края на 1872 г.

Няма коментари: